När jag blir stor

Jag sitter och funderar på vad jag ska bli när jag blir stor. Fick mitt schema för februari idag och har två ynka dagar jag får jobba, om jag inte blir inringd förstås. Det känns lite (läs mycket) osäkert. Har funderat på att plugga till dagisfröken (eller förskollärare som man tydligen måste säga idag) men då måste jag ju prova på först? känns ju lite dumt att kasta sig in i en 3,5 års utbildning med studielån och allt vad det är utan att ens ha provat på. Jag var ioförsig på prao på dagis för ungeför 8 år sedan men tror inte det gills som "prova på" riktigt. Med andra ord är jag sjukt förvirrad, lite fattig och har alldeles för mycket fritid (om man nu kan ha för mycket fritid?). Tror jag ska kila till arbetsförmedlingen och  kolla om dom kan fixa "prova på praktik" åt mig. Sen är det bara att hoppas på att man tycker att det är kul att vara "dagisfröken" för annars måste jag tänka om igen. För att få fast jobb i butik verkar ju mer eller mindre omöjligt. Är sjukt avis på alla som bara vet vad dom vill bli på en gång. Som Jonas, han är liksom redan färdigpluggad. Fusk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar