Vårkänslor i bitande kyla

Hej hopp! Här var det länge sedan jag kikade in, så var väl dags nu. Har hänt ganska mycket sen jag skrev sist, har bland anat börjat plugga till förskollärare (i måndags) vilket känns hur kul som helst. är jättekul att börja med något nytt och känna att man gör något vettigt och intressant för en gångs skull efter alldeles för många år av att bara hoppa runt o jobba deltid i massa olika butiker där man aldrig kommer någon vart. Det har varit kul det med men var verkligen dags för en nystart!
Bor fortfarande kvar i Falun (där jag pluggar) men kommer snart behöva flytta då vi inte får behålla lägenheten vi bor i, vilket är skitsynd för vi älskar den! Så söker lägenheter för fullt just nu i både Falun och Borlänge så får vi se vart vi hamnar nånstans. 

Maja har flyttat till Frankfurt för att plugga en termin där så om en vecka ska jag åka dit för att hälsa på, kommer bli sjukt kul! Fast jag är jätteflygrädd och opepp på att flyga ensam... Men det går nog bra. Är bara två timmars flygtid i alla fall. Hur som helst ska det bli så skönt att åka utomlands och se lite annat som omväxling, och se hur Maja har det på campus ifall jag själv vill plugga utomlands en termin. Sen blir det såklart Primark för lite för många slantar och någon mystisk "Glowing in the dark" fest. Hur som helst, Skitkul! 

Kan inte rå för att få lite vårkänslor fast det är svinigt kallt ute, känns som det mesta faller på plats nu och att det är så kort till sommaren, men kan ju kanske vara för att jag hatar vinter och lever i förnekelse..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar